• Zonlicht in de tank

    Hoe snelle ontwikkelingsmethoden kunnen helpen om angsten te overwinnen ten aanzien van het aanbod elektrische auto's

  • Voetgangersbescherming vindt niet alleen plaats op de weg

    Als normen voor de bescherming van voetgangers verdergaan dan wettelijke bepalingen

  • De kern van verandering

    EDAG Light Cocoon - mogelijke paradigmaverschuiving in de mobiliteit van de toekomst

EDAG- ONZE CULTUUR

Merkbekendheid

Als een van de grootste onafhankelijke technische partners van de grote automerken ter wereld dragen we een enorme verantwoordelijkheid. Ons werk draagt er namelijk aan bij dat auto's en hun fabrikanten een grote impact hebben op de markt. Auto's dienen niet alleen meer om mee te rijden. Ze zouden mensen moeten inspireren en bewegen, de wereld moeten veranderen en het leven voor ons moeten vergemakkelijken.

Daarom focust onze merkbekendheid niet alleen op ons als technische en technologische ontwikkelingsdeskundigen, maar ook op menselijke ontwikkeling als de drijvende kracht achter onze producten, diensten en expertise. We willen mensen inspireren. Met steeds betere oplossingen. Dit is geen kwestie van idealisme, maar onze drijfveer.

Als we zeggen dat “verbetering” essentieel is voor ons merk, dan bedoelen we niet alleen betere oplossingen voor onze klanten, maar ook voor de mensen waarmee we samenwerken. Het maakt niet uit of we bezig zijn met een klein detail of een groot project. We streven ernaar om mensen met ons werk niet alleen technisch, maar ook emotioneel te raken, hun mobiliteitsplezier te vergroten en de relatie met ontwikkeling duidelijk te maken. Als dat lukt, hebben we ons werk meer dan goed gedaan. Dat is het doel van onze ontwikkeling. Dat is waar het merk EDAG voor staat. Dat is waar wij voor staan.

Bedrijfscultuur

Welke bedrijfscultuur mag u verwachten van een van de grootste onafhankelijke technische dienstverleners in de auto-industrie? Het cliché van de standaard, enigszins wereldvreemde ingenieur is zeer zeker niet van toepassing. Wij zijn anders. We bedienen een continu innoverende sector. We moeten dus tot op de minuut nauwkeurig zijn. Dit betekent dat onze cultuur fris, modern en dynamisch is.

Een gezonde mix van zelfstandigheid en teamspirit, persoonlijke verantwoordelijkheid en individuele groei, creativiteit en resultaatgerichtheid is wat onze medewerkers verbindt. Dit staat allemaal haaks op het standaard imago van een ingenieur. Ondanks alle technologie zijn we nog steeds mensen. Mensen die met motivatie en enthousiasme aan nieuwe ontwikkelingen werken en daarmee anderen inspireren. Die van mobiliteit houden en zeker weten dat ze een sociaal relevante baan hebben.

Het is onze taak om technologie om te zetten in emoties. Om dit te bereiken, moeten we ons werk op gepassioneerde wijze uitvoeren en kennis hebben van wat de wereld om ons heen inspireert en beweegt. Dit is merkbaar in onze cultuur. Er heerst een ontspannen sfeer. Dit is een neveneffect van gedeeld enthousiasme.